| Autor |
"Hertz ES 380 ciężko z obudową B-R..." |
|
|
O.S.T.R.Y.
|
|
Wysłana - 3 lipiec 2005 00:37 | zgłoś naruszenie regulaminu
Witam!
Od jakiegoś czasu szukam pomysłu na subwoofer i znalazłem własnie ten głośnik Hertz'a 38cm i chciałem go władować do obudowy B-R, lecz impuls lata w granicach 20ms :/ a do zamkniętej go nie wrzuce bo nie mam takiego wzmaka żeby uciągnął 450W potwora...tu są jego parametry: [http://www.hertz2004.republika.pl/spez/es380_spez.gif]
Jak do tej pory mam na swoim koncie konstrukcje JBL'a 30cm GT4-12 w 64L B-R i całkiem dobrze mi to wyszło, schodzi niziutko, lecz impuls mnie drażni bo jest w granicach 17-18ms dlatego chce go zmienić na inny...
Nie mam doświadczenia w konstruowaniu obudów bandpass i nie wiem czy sie wogóle za to brać...
Prosiłbym o jakąś pomoc w wyborze odpowiedniej obudowy do tego przetwornika...interesuje mnie impuls na troche logiczniejszym poziomie ok 12ms...
Dzieki z góry za wszystkie odpowiedzi!
| |
|
 |
|
|
|
Rafacker
|
|
^_^
|
|

Siema, Tak wstepnie udalo mi sie zrobić coś takiego
Szkoda troche go dawac do zamkniętej bo nie zejdzie tak nisko jak w b-r, sam zobacz - impuls jest od 14 ms więc przy 35-40 hz bedzie juz sporo mniejszy więc powinien CI odpowiadać, na żółto obudowa zamknieta, impulsu nawet nie dawałem bo jest bardzo malutki
Specjalista -
 |
|
|
|
esh0.pl
|
|
Ten głośnik nie bardzo nadaje się do obudowy BR. W ogóle on się nadaje na estradę a nie do domu.
NA upartego możesz zrobić obudowę BR 100litrów i zastosować filtr subsoniczny powiedzmy na 20Hz.
Najlepszym wyjściem jest obudowa zamknięta 100-120litrów, jednak tracisz duuużo na maksymalnym zejściu głośnika.
UpDate: Rafacker, w jakiej wersji WinISD to robiłeś? Wpisałeś wszystkie parametry? Bo ja tak, i impuls w BR powyżej 25Hz rośnie w nieskończoność prawie że...
Zmieniony przez - esh0.pl w dniu 2005-07-03 15:15:05
|
|
O.S.T.R.Y.
|
|