| Autor |
"Mam pytanie mnie nurtujące z dziedziny elektryki ???" |
|
|
axiomus
|
|
Wysłana - 28 luty 2011 18:00 | zgłoś naruszenie regulaminu
Witam
Jestem laikiem w dziedzinie elektryki i praktyczne całego tego zagadnienia a moje pytanie może dla fachowca wydawać się głupie lub racjonalne ale mimo to proszę o zastanowienie się i konkretną w miarę sensowną odpowiedz.
W zapalniczkach elektrycznych jest układ piezoelektryczny wytwarzający ładunek elektryczny ( iskrę )
Przy założeniu ze posiadam milion takich układów piezoelektrycznych, które są uruchamiane kolejno po sobie w kruckich odstępach czasy wytwarzam milion iskierek w bardzo kruckim czasie.
Pytanie:
Czy z miliona takich wylądowań elektrycznych można wytworzyć prąd efektywny lub użytkowy ???
Dziękuje
Pozdrawiam
| |
|
 |
|
|
|
zbys
|
|
Pewnie mozna, ale ilosc energii mechanicznej potrzebnej do zaiskrzenia bedzie duzo wieksza, nic ilosc otrzymanej energii elektrycznej. Na dokladke ta elektryczna bedzie w bardzo niewygodnej formie - wysokie napiecie , bardzo maly prad. Ogolnie totalnie sie to nie oplaci. Mozna duzo prosciej zamienic energie mechaniczna na elektryczna.
Czyli trudno to nazwac pradem uzytkowym.
Znawca -
 |
|
|
|
axiomus
|
|
Witam
Zgadzam się z tobą ale jeżeli mam sposób na mechaniczne wciskanie miliona lub więcej takich ogniw za darmo ( efekt uboczny pracy maszyny ) to co można zrobić z tak uzyskaną energią elektryczną i jak ją wykorzystać ???
Pozdrawiam |
 |
|
|
|
zbys
|
|
Najprosciej, to ladowac jakis kondensator wysokonapieciowy , a pozniej DC/DC lub DC/AC konwerter.
Zauwaz, ze jezeli nawet chcesz sie dopiac do jakies maszyny, to nie bedzie to za darmo, bo wzrosna opory ruchu maszyny. No chyba ze chcesz odzyskiwac energie hamowania.
Znawca -
 |
|
|
|
axiomus
|
|
Zwiększenie oporu i zwolnienie maszyny jest celem głównym a efektem ubocznym jest wytwarzana energia elektryczna
chodzi o to aby energie użyta na wychowanie maszyny nie poszła na marne ale ją odzyskać chociaż w minimalnym stopniu.