Forum Elektronika
audio radio telewizja cyfrówka okablowanie

∑ temat został odczytany 2205 razy ¬

ZAREJESTRUJ SIĘ I ZALOGUJ NA FORUM, TO NIC NIE KOSZTUJE!
PO ZALOGOWANIU BĘDZIESZ MÓGŁ ZOBACZYĆ WYPOWIEDZI SPECJALISTÓW I WYŁĄCZYĆ REKLAMY

ELEKTRONIKA | Telewizja
Pasek na ekranie TV.Help!!! 
Wyślij odpowiedź [powiadom znajomego]    
Autor "Pasek na ekranie TV.Help!!!"   

atz
 Wysłana - 8 maj 2003 15:29        | zgłoś naruszenie regulaminu

Witam wszystkich użytkowników forum i zwracam się z prośbą o pomoc.
Zaznaczam,że jestem raczej amatorem i nie mam zbyt wielkiego pojęcia o elektronice,ale jakieś podstawy są.
Otóż mam taki problem,że dosyć często w górnej części ekranu pojawia się pionowy pasek w którym wszystko jest zwężone pionowo.Jest to na wszystkich kanałach.Obraz w tym pasku jest ale właśnie zwężony i to trochę przeszkadza.Telewizor jest stary- ma ponad 10 lat.
Mam jeszcze drugi problem:
Na 'dwójce' i 'TVpolonia' obraz jest dobry ale dźwięk trzeszczy(szczególnie gdy pojawiają się napisy).U sąsiadów jest OK.Na innych kanałach problem nie występuje.róbowałem programować 'dwójkę ' w miejsce kanału który nie trzeszczy ale problem zostaje.

Z góry THX za wszelką pomoc.

slimak
 Wysłana - 8 maj 2003 19:55      [zgłoszenie naruszenia]

1. Problem dzwięku jest związany z telewizorem. Otórz niektórzy dostawcy sygnału TV nadają delikatnie szersze pasmo audio celem poprawy jakości dzwięku. Niestety nie wszystkie telewizory (a na peweno nie starsze) posiadają techniczną możliwość obróbki tak szerokiego pasma audio. Tak więc potrzeba jest przerobić tor p.cz w odbiorniku TV. Nie tłumaczę bo ujrzałem że sie nie znasz za bardzo.
2. Jeżeli chodzi o pasem to jest związany z filtracją napięcia zasilania toru odchylania poziomego. Uszkodzenie należy wykryć w serwisie i wymienić wyschnięte elektrolity (mają przecież 10 mlat abo więcej)
Na oko oceniając to druga usterka dla amatora elektroniki to koszt około 5 zł + znalezienie "bambola".