| Autor |
"Połączenie świetlówek" |
|
|
Brudka
|
|
Wysłana - 30 grudzień 2010 13:15 | zgłoś naruszenie regulaminu
Witam panowie. Potrzebuje schemat połączenia 12 świetlówek załączanych co druga. Będę bardzo wdzięczny z waszą pomoc
| |
|
 |
|
|
|
Preskaler
|
|
Nnnooo nie bardzo wiem o co biega? Jak to co druga? a pozostałe mają być niepodłączone? Staraj się pisać logicznie i bez błędów!
|
|
Brudka
|
|
Przepraszam za niezbyt fachowe opisanie, ale jestem początkującym elektrykiem. Potrzebuje schemat połączenia 12 lamp, które chce by byłe włączane w taki sposób: 4 załączone kolejne wyłączone, następnie włączam kolejne 4 itd. |
 |
|
|
|
Brudka
|
|
Chce je sterować za pomocą wyłączników dodaje |
 |
|
|
|
Preskaler
|
|
Nadal niejasno to opisujesz! Nie chodzi mi czy jesteś elektrykiem początkującym lub zaawansowanym lecz domagam się dokładnego opisu - czego chcesz od nas? Na razie wiemy tylko tyle, że ma być 12 świetlówek. Nie wiemy jakich (a każdy ich rodzaj wymaga trochę innego rozwiązania). W drugiej części wspominasz coś o 4. Jeśli tak to nie mam pojęcia jak 12 (co dryga?) da 4? 12 podzielone na 4 daje 3 a więc co trzecia? Poza tym czy wszystkie mogą świecić równocześnie czy tylko na zmianę? Opisz DOKŁADNIE o co Ci chodzi? Do czego to ma być użyte i w końcu co druga czy co trzecia?
|
|
zbysiu13
|
|
A może chodzi o takie coś: świetlówki ładnie poukładane od 1 do 12. Do pierwszego wyłącznika podłączone świetlówki nr 1, 4, 7, 10. Do drugiego świetlówki nr 2, 5, 8, 11. Do trzeciego nr 3, 6, 9, 12.
|
|
|
Preskaler
|
|
Nie wiem bo w "czarodziejskiej kuli" wyczerpał mi się limit z końcem roku.
|
|
Brudka
|
|
o cos takiego chodzi zbysiu13. jak to dokładnie połączyć i jakie zabezpieczenia zastosować? |
 |
|
|
|
Preskaler
|
|