Forum Elektronika
audio radio telewizja cyfrówka okablowanie

∑ temat został odczytany 450 razy ¬

ZAREJESTRUJ SIĘ I ZALOGUJ NA FORUM, TO NIC NIE KOSZTUJE!
PO ZALOGOWANIU BĘDZIESZ MÓGŁ ZOBACZYĆ WYPOWIEDZI SPECJALISTÓW I WYŁĄCZYĆ REKLAMY

ELEKTRONIKA | Różne
Problem ze sterowaniem elektromagnesem oraz ciągłym zbieraniem  
dancyh częst. z 
Wyślij odpowiedź [powiadom znajomego]    
Autor "Problem ze sterowaniem elektromagnesem oraz ciągłym zbieraniem dancyh częst. z"   

palaczios
 Wysłana - 18 lipiec 2011 14:16        | zgłoś naruszenie regulaminu

Witam,
Niestety nie jestem elektronikiem, tak Bozia chciała widocznie:).
Jestem mechanikiem zajmującym się pomiarami wielkości nieelektrycznych. W swoich "zabawach" wykorzystuje głównie czujniki, których zasada działania oparta jest na zasadzie tensometrii strunowej, w uproszczeniu( rozpięta strunka, wzbudzana elektromagnesem, a następnie mierzona jest f struny za pomoca zaburzeń pola elektromagnetycznego). Kurcze napotkałem na problem, mianowicie:
Chciałbym dokonywać pomiarów dynamicznych czujnikiem strunowym, z częstotliwości ok. 10Hz, czyli struna musi zostać ciągle wzbudzana elektromagnesem. Dlatego problem mój sprowadza się do dwóch rzeczy: jak zrealizować ciągłe wzbudzanie elektromagnesu do pobudzania strunki, aby praktycznie cały czas drgała oraz jak śledzić w sposób ciągły zmiany jej częstotliwości .
Myślałem o zastosowaniu dwóch elektromagnesów, jeden do wzbudzania drugi do zbierania danych. Niestety jako mechanik nie znam się zbytnio jak zrealizować to od strony elektronicznej. Proszę o ewentualną pomoc lub pomysł. Z góry dziękuję.Jeśli jest potrzeba doprecyzuje swoje pytanie.

Preskaler
 Wysłana - 19 lipiec 2011 15:03      [zgłoszenie naruszenia]

Nie bardzo mogę sobie wyobrazić tak długą strunę aby jej rezonans własny był w zakresie ok. 10 Hz. To znaczy się strunę mogę sobie wyobrazić ale ten przyrząd to już nie bardzo!