Jestem uczniem technikum, obecnie drugi rok na kierunku "Technik telekomunikacji". Będę miał 4 godziny tygodniowo przedmiotu o nazwie "Pomiary elektryczne" (w pracowniach) przez dwa najbliższe lata. Głupie pytanie: co to jest? ;) Co warto wiedzieć, żeby nie zaliczyć skuchy (nauczyciel ponoć bardzo wymagający i ciśnie już od pierwszej lekcji) :) Wydaje mi się, że to jeden z kluczowych przedmiotów, bo 4 lekcje przez dwa lata to naprawdę sporo...
Zmieniony przez - Arnold_S. w dniu 2005-09-01 18:11:50
Profesjonalne forum to: [http://www.elektroda.pl]
Znaczenie słowa "pomiar" znam, mogłem się jedynie domyślać w kwestiach sprzętu itd. Googlowałem trochę, ale głównie trafiałem do płatnych porgramów, stron firm i książek. Dzięki za sznurek do Googli i tematu :) Kierunek studiów wybiorę raczej informatyczny, a "Technik Telekomunikacji" wydawał mi się dobrym wyborem, nie wiedziałem, że przez połowę szkoły będziemy wykonywać pomiary :)
No i bardzo dobrze, że macie miernictwo w szkole.
Myślałeś sobie, że Telekomunikacja, to tylko programy w komputerze i klikanie myszką?
Szczerze mówiąc wiedziałem, że będę czegoś takiego uczony, w pierwszej klasie miałem "Podstawy elektrotechniki" czyli teoretyka, teoretyka i jeszcze raz teoretyka. Zdziwiły mnie jednak te cztery godziny przez dwa lata. Miernictwo to musi być fascynujące zajęcie, albo połowę - prześpimy :) Niemniej jednak chciałbym wynieść jak najwięcej z tych lekcji (niekoniecznie sprzętu ;)), bo nie ukrywam, że jestem słaby w te klocki.
Wszystko(jak zwykle) zależy od nauczycieli, czy nauczą was czegoś poprzez ciekawie ułożone ćwiczenia(i specjalnie skonstruowane makiety do tych ćwiczeń), czy będą przynudzać i wymagać tylko recytowania definicji z książek.
Co do przedmiotu Podstawy Elektrotechniki, to jest to rzeczywiście podstawa do tego, żeby po skończeniu szkoły móc się legitymować tytułem Technik Elektronik.
Ta rzekomo nudna "tylko teoria" pracuje codziennie wokół Ciebie we wszelkim sprzęcie elektrycznym.