Forum Elektronika
audio radio telewizja cyfrówka okablowanie

∑ temat został odczytany 3890 razy ¬

ZAREJESTRUJ SIĘ I ZALOGUJ NA FORUM, TO NIC NIE KOSZTUJE!
PO ZALOGOWANIU BĘDZIESZ MÓGŁ ZOBACZYĆ WYPOWIEDZI SPECJALISTÓW I WYŁĄCZYĆ REKLAMY

ELEKTRONIKA | Radio
Radio w czestotliwosci FRS/GMRS 
Wyślij odpowiedź [powiadom znajomego]    
Autor "Radio w czestotliwosci FRS/GMRS"   

asun
 Wysłana - 3 kwiecień 2006 10:00        | zgłoś naruszenie regulaminu

Jak juz wiem te czestotliwosci sa w Polsce zabronione jednak na rynku pojawia sie coraz wiecej radyjek z duzym zasiegiem z USA. Oczywiscie kazdy chce miec jak najwiekszy zasieg i np 5W mimo ze jest to niedozwolone to jednak cieszy ale co do czestotliwosci... Jestem laikiem jesli chodzi krotkofalowki ale czy jest mozliwoci zmiany czestotliwosci w takich krotkofalowkach na dozwolone PMR lub inne? np Midlandach? jesli tak to jak lub kto to robi? Jesli nie to niedlugo (patrzac na sprzedaz na allegro i innych sklepach internetowych) bedzie niezly haos w eterze.

asun

Preskaler
 Wysłana - 3 kwiecień 2006 10:18       [zgłoszenie naruszenia]

Te pasma "amerykańzskie" niewiele różnią się od częstotliwości PMR (ok. 10%) ale to nie wszystko bo oprócz przestrojenia na pasmo PMR trzeba zredukować moc (jeśli pamiętam do 0,5W). Żeby pracować w pasmie PMR trzeba mieć FABRYCZNE urządzenia na to pasmo i niedozwolona jest praca z przestrajanymi. Przestroić oczywiście powinno się dać ale za taką robotę fachowiec weżmie tyle ile zapłacisz za PMR-a (komplet 2szt.). I nadal będziesz w niezgodzie z prawem! Jeśli chcesz mieć legalną łączność na dalsze odległości to kup sobie ręczne CB a jeśli do samochodu to samochodowe. Z takimi "krótkofalówkami" będzie możliwa łączność 15 - 30 km (samochod) i do 10 km z ręki.

Preskaler

Znawca -
[Powiadom mnie, jeśli ktoś odpowie na ten artykuł.]

Przegląd tygodnia | Wyślij odpowiedź

Radio w czestotliwosci FRS/GMRS