Forum Elektronika
audio radio telewizja cyfrówka okablowanie

∑ temat został odczytany 1074 razy ¬

ZAREJESTRUJ SIĘ I ZALOGUJ NA FORUM, TO NIC NIE KOSZTUJE!
PO ZALOGOWANIU BĘDZIESZ MÓGŁ ZOBACZYĆ WYPOWIEDZI SPECJALISTÓW I WYŁĄCZYĆ REKLAMY

ELEKTRONIKA | Radio
Radiotelefon 
Wyślij odpowiedź [powiadom znajomego]    
Autor "Radiotelefon"   

michael1
 Wysłana - 4 kwiecień 2005 22:55        | zgłoś naruszenie regulaminu

Witam
Jestem kompletnym laikiem, więc proszę o wyrozumiałość. Potrzebuję urządzenia które pozwoli na prostą komunikację miedzy dwiema osobami na krótkich odleglościach (do 100m)w sytuacji kiedy ręce są zajęte. Dlatego zestaw miałby sie składać ze słuchawki z mikrofonem oraz z mikro nadajników i odbiorników. Coś w rodzaju mikroportów. Taki sprzęcik maja np. ochroniarze w supermarketach lub agenci ochrony. Bedę wdzięczny za jakieś linki...

Dziekuję Pozdrawiam

Zmieniony przez - michael1 w dniu 2005-04-04 23:01:44

Zmieniony przez - michael1 w dniu 2005-04-04 23:23:39

Preskaler
 Wysłana - 8 kwiecień 2005 09:30       [zgłoszenie naruszenia]

To już drugi raz usiłuję odcpowiedzieć w tym temacie ale niestety, nie udało mi się gowysłać. Jakieś chwilowe kłopoty? Trochę na ten temat już było dyskutowane ale nie pamiętam gdzie? Nie widziałem u nas w kraju takich urządzeń w handlu. Są natomiast na świecie dość powszechnie używane w zabawie "paintball" (przepraszam jeśli niepoprawnie napisałem, w tym języku jestem "analfabetą"). Muszą więc tam występować w handlu. Masz więc do wyboru - spróbować zakupić to za granicą lub na bazie istniejących urządzeń u nas, dostosować (przerobić w odpowiedni sposób). Stosunkowo najtańsze, nie wymagające zezwolenia, dość małe i funkcjonalne są urządzenia PMR. Komplet (2 szt kosztuje ok. 200zł). Przerobienie takiego urządzenia (na tzw. "voxa" - tj. automatycznego przełączania się urządzenia z odbioru na nadawanie w momencie mówienia do mikrofonu) i dobranie jakichś słuchawek leży w możliwościach średnio zaawansowanego elektronika.