| Autor |
"Regulowane źródło prądowe o zmiennej polaryzacji." |
|
|
kowboj23
|
|
Wysłana - 5 styczeń 2007 18:34 | zgłoś naruszenie regulaminu
Witam wszystkich!
Muszę zaprojektować regulowane źródło prądowe w zakresie -100mA - 100mA. Zupełnie nie wiem jak sobie z tym poradzić choć zadanie wydaje się nieskomplikowane... Jestem początkującym w tej dziedzinie i dlatego każda rada będzie mi bardzo pomocna!
W zasadzie to mój problem polega na wymyśleniu układu, a samej jego istoty. Jeśli ktoś miałby jakieś propozycje proszę o odpowiedź!
 |
|
|
|
zbys
|
|
Czy to zrodlo ma umozliwiac plynne przejscie z pradow dodatnich na ujemne - poprzez zero? Czy tylko ma pozwalac na ustawienie dowolnego danego pradu - dodatniego lub ujemnego? Bo wtedy to latwiocha - zrodlo pradu i uklad odwracania polaryzacji.
Aha i jak zwykle - na jakim poziomie? Do jakiej szkoly chodzisz?
Zmieniony przez - zbys w dniu 2007-01-05 23:58:28
Specjalista -
 |
|
|
|
kowboj23
|
|
Żródło ma być regulowane potencjometrem, więc w gre wchodzi tylko płynna zmiana prądu. Myślałem o układzie różnicowym jako o elemencie sterującym źródłem. Nie wiem tylko czy to dobra koncepcja...
Jeśli chodzi o szkołe - Politechnika Warszawska
|
|
zbys
|
|

Ja mam taka koncepcje tego ukladu.
Jezeli zalozyc rezystor Rref np. 10 ohm, to przy 100 mA mamy na nim 1V spadku napiecia. Czyli napiecia koncowek potencjometru musza byc +1V i -1V, i takie musimy zrobic zrodla napiecia odniesienia. mozna uzyc jakis gotowe kostki, lub zbudowac "na piechote" .
Oznaczony symbolicznie wzmacniacz operacyjny, to jakikolwiek wzmacniacz stalopradowy, o duzym wzmocnieniu i napieciu pracu Uz takim aby pozwolilo "wymusic" te 100mA na zadanym obciazeniu. Zauwaz, ze jezeli np. Robc bedzie 1 Kohm, to potrzeba 100V aby to osiagnac.
Nawiasem mowiac sa na rynku wzmacniacze operacyjne mocy, mogace pracowac pradami pojedynczych amperow i przy tak wysokich napieciach. Nawet na tym forum bylo to poruszane, byly tam konkretne modele takiego wzmacniacza.