| Autor |
"SERWER FTP" |
|
|
joshi_777
|
|
Wysłana - 1 wrzesień 2004 14:10 | zgłoś naruszenie regulaminu
Witam wszystkich userów.
Mam pytanie jak zrobić swój serwer ftp? Ja jestem zielony w tych sprawach i dlatego pytam was.
Z góry dzięki za pomoc.
Pozdro ALL
 |
|
|
|
zoltarek
|
|
Przedewszystkim musisz mieć stałe IP. Następnie musisz mieć te IP zarejestrowane w DNS-ie. Możesz kozystać już istniejącego serwera DNS, lub zarejestrować sobie własny. Następnie trzeba mieć komputer + system operacyjny. Ja proponuję darmowy FREEBSD. Teraz czy ma to być eftep typu anonymous ( ogolno dostępny ), czy z logowaniem lub jedno i drugie, to musisz przemyśleć. Podczas instalacji FREEBSD, tak samo linux pytają się o to czy instalować ftp anonymous. Jeżeli go chcesz to potwierdzasz, a jak nie to zaprzeczasz. Jezeli nie ma to być anonimowy to należy założyć kąta uzytkownikom. Żeby nie zapachali dysku to trzeba skonfigurować quoty. Następnie należy potworzyć dla poszczegolnych usług access listy. Inaczej źli ludzie Ci ten serwer szybciutko zlikwidują, albo użyją do niecnych celów.
Jak widzisz, to troszeczkę trzeba się znać. Trzeba znać podstawy stosowanego sytemu operacyjnego , BIND/DNS , usług TCPIP, bezpieczeństwa.
Pozdrawiam
|
|
NorbertD
|
|
Nie musisz miec stalego IP, chodz lepiej go miec, aby postawic ftp.
Adres FTP mozesz podawac jako IP zamiast nazwy i wtedy nie musisz rejestrowac sie w DNS.
Najwazniejsze czy uzywasz kompa pod maskaradą, czy nie. Taka informacja jest wazna, gdyz nie bedziesz miał "wyjscia na swiat", jesli serwer zarzadzający waszą siecią, nie bedzie odpowiednio skonfigurowany |
 |
|
|
|
zoltarek
|
|
"Nie musisz miec stalego IP, chodz lepiej go miec, aby postawic ftp.