Forum Elektronika
audio radio telewizja cyfrówka okablowanie

∑ temat został odczytany 1021 razy ¬

ZAREJESTRUJ SIĘ I ZALOGUJ NA FORUM, TO NIC NIE KOSZTUJE!
PO ZALOGOWANIU BĘDZIESZ MÓGŁ ZOBACZYĆ WYPOWIEDZI SPECJALISTÓW I WYŁĄCZYĆ REKLAMY

ELEKTRONIKA | Audio
Ważne............. 
Wyślij odpowiedź [powiadom znajomego]    
Autor "Ważne............."   

Dimus
 Wysłana - 2 kwiecień 2003 11:15        | zgłoś naruszenie regulaminu

Mam takie pytanko:
Przypuśćmy że mam wzmacniacz który wymaga napięcia symetrycznego czyli + GND i - ,a mam trafo z uzwojeniem wtórnym 1x70V a wzmacniacz potrzebuje 2x35V.Jak przerobić to bo słyszałem że się da ale ja sam niewiem jak.W końcu jestem amatorem.
Poradzcie coś...
A! i czy impedancja wejściowa wzmacniacza musi być taka sama jak wyjściowa przedwzmacniacza?..
Jeśli są inne to mogą występować zniekształcenia??

Dimus!

Ss
 Wysłana - 2 kwiecień 2003 19:01      [zgłoszenie naruszenia]

Musisz przeciąć uzwojenie wyjściowe w połowie. Ponieważ na oko się raczej nie da więc pewnie trzeba będzie go rozwinąć i znów nawinąć. Transformator odpowiada za całe bezpieczeństwo użytkowania, lepiej nie kombinuj (a piszesz żeś amator) i kup taki jak trzeba (toroidalny oczywiście).

Informacja to nie rozkaz. Zatwierdź lub zignoruj.

Zmieniony przez - Ss w dniu 2003-04-02 19:02:07

Dimus
 Wysłana - 2 kwiecień 2003 19:50      [zgłoszenie naruszenia]

Potrzebuje jeszcze tej informacji jak podłączyć przedwzmacniacz ze wzmacniaczem.Z textu powyższego.
Dzięki

Dimus!

Cubestone
 Wysłana - 4 kwiecień 2003 00:39      [zgłoszenie naruszenia]

normalnie...masz chyba do tego jakis schemat??? jak nie to mosisz sygnal z nadajnika puscic do przedwzmacniacza, a z przedwzmacniacza do wzmacniacza, a ze wzma....itd. Innymi slowy do przedwzmazniacza wchodzi Ci kabel z sygnalem i zasilanie, zas wychodzi tylko kabel z odpowiednio obrobionym sygnalem...proste??

WładekPy
 Wysłana - 15 maj 2003 09:54       [zgłoszenie naruszenia]