Zacznę od tego, że jestem laikiem w tej dziedzinie. Ale z powodu chwilowego nadmiaru czasu postanowilem zrobic sobie wzmacniacz do gitarki. Poniewaz gotowe wzmacniacze (piecyki) kosztują sporo, a o lampowych juz nawet nie wspomnę, to postanowilem wyczarowac sobie cos taniego i prostego (hendrixem nie jestem. No i kupiłem sobie zestawik do montażu firmy AVT. Dokładnie jest to KIT 815. Do tego niestety musiałem kupić trafko toroidalne 50W 2x12 do zasilania. Wzmacniacz jest o mocy 10W/8 Ohm (jaka to jest moc, nie piszą. Posiada regulację wzmocnienia stopnia wejściowego (więc jest z przedwzmacniaczem rozumiem prosty korektor, i regulację wzmocnienia na wyjściu. No i teraz mam zestaw średnio inteligentnych pytań:
1. Jaki głośnik i jaka moc głośnika. Jaka ogólnie jest zasada doboru głośników (mocy głośników) do wzmacniacza? Sam nie wiem, co lepsze, szerokopasmowy, czy średniotonowy. Tak żeby i pasmo częstotliwości było w miarę ok, i moc odpowiednia i cena normalna (proporcjonalna do tego cuda co kupiłem. Szerokopasmowe są raczej drogawe. Producent podaje ze stosował głośnik Tonsil średniotonowy o średnicy 200mm. Ale jaki? Nie wiadomo.. Jakiś.. Też osobiście wolałbym coś ok 200 mm średnicy jakis.. Czy warto sie bawić np. dać głośnik średniotonowy i wysokotonowy ze zwrotnicą? I jak to ew zrobic?
2. Czy jest jakiś inteligentny sposób kontrolowania sprzężeń (czasem bym chciał żeby były, a czasem nie)? Co to jest, tak od strony technicznej?
3. Czemu akurat trafo toroidalne? Ogólnie, jest sporo drozsze od innych.
4. Jaka jest ogólnie opinia o tym ustrojstwie? Mi wydaje sie, ze warto było, bo i pieniążki nie duże a i ja wymagania co do tego mam nie za wielkie. Ale z drugiej strony żeby nie było kompletne barachło.
Z góry baaaaardzo dziękuję za odpowiedź podpowiedź!!