Forum Elektronika
audio radio telewizja cyfrówka okablowanie

∑ temat został odczytany 1124 razy ¬

ZAREJESTRUJ SIĘ I ZALOGUJ NA FORUM, TO NIC NIE KOSZTUJE!
PO ZALOGOWANIU BĘDZIESZ MÓGŁ ZOBACZYĆ WYPOWIEDZI SPECJALISTÓW I WYŁĄCZYĆ REKLAMY

ELEKTRONIKA | Audio
Zasilacz 
Wyślij odpowiedź [powiadom znajomego]    
Autor "Zasilacz"   

woythek
 Wysłana - 16 czerwiec 2007 13:01        | zgłoś naruszenie regulaminu

Witam wszystkich!

Mam ma ły problem, chce kupić głośnkiki
5x5W + 25 W RMS / 5x50W + 250W PMPO
* metalowe satelity o grubości 1,5 cm
* przełącznik wejścia 5.1/stereo
* regulator basów
* zasilanie: 25V
Tylko że nie ma do nich zasilacza, trzeba sobie samemu skombinować. No i ja sobie skombinowałem tylk że taki 30V. jako że jestem zielony w temacie to nie mam pojęcia czy różnica 5V jest na tyle istotna że nie można podłączyć sprzetu pod ten zasilacz?

Z góry dziękuje za rady.
Pozdrawiam

Michel424
 Wysłana - 16 czerwiec 2007 13:13      [zgłoszenie naruszenia]

Można...

:)) Rowing

Preskaler
 Wysłana - 17 czerwiec 2007 07:52      [zgłoszenie naruszenia]

Może i można ale... po co? Żeby słyszeć kompletny chłam i ew. narażać wzmacniacz na uszkodzenie? Zasilacz powinien mieć 25V ale z opisu wynika, że takąe POWINIEN dawać prąd w impulszie do 20A (!!!) bo taka moc (PMPO) jest podawana na głośnikach więc i zasilacz powinien tej mocy (impulsowo) dostarczyć. Bez tego dżwięk będzie się dławił. Nawet we wzmacniaczach samochodowych (mimo dużej wydajności prądowej akumulatora) zalecane jest stosowanie kondensatora o bardzo dużej pojemnośi (0,1 - 2 F), żeby krótkotrwałe pobory prądu z instalacji były możliwe. Ja bym zastosował zasilacz 25V/4A z dużą pojemnością na wyjściu.

Preskaler

Specjalista -

woythek
 Wysłana - 17 czerwiec 2007 18:27      [zgłoszenie naruszenia]

Dziekuje bardzo.

Pozdrawiam

woythek
 Wysłana - 17 czerwiec 2007 18:31      [zgłoszenie naruszenia]

Jeszcze raz ja. Wygrzebałem jeszcze taki wzmacniacz 24V AC -max prąd = 850mA, max moc 20,4VA
. Nada się?